Ede megevé ebédem

3 hónapos Erasmusos kirándulás Ede városában a Cristalijke Hogheschoolban. CHE az egyetem neve, Ede meg a városé, így lett chede a blog.

Linkblog

Kilencedik nap

2009.04.08. 20:53 Gyertyán Balázs

 

„Edébe tegnap beszökött az ősz/

És itt is maradt.”


 

Magyarországhoz hasonlóan itt is hamar véget ért a tavasz, de nem a nyár követte, mint illenék, hanem az ősz. Ma fordult elő először, hogy elszámítottam magam öltözködésileg, és kegyetlenül eláztam hazafelé.

Pedig maga a nap jól indult, egyetlen órám volt, utána bementünk a városba, és találtunk feltettük a kérdést, amit eddig senki sem tett fel: honnan szerezhetnénk olyan számot, amivel bankszámlát nyithatunk? Egyelőre nem tudjuk, hogy kaphatunk-e ilyen számot, de a Városházán megadtak egy számot, amit felhívva megkapjuk a választ. Ezek után találtunk Ádámmal egy boltot, ahol rengeteg instant kaját, meg konzerv szószt lehet kapni, úgyhogy most gasztronómiai szempontból igen lelkes vagyok. Végül mintegy megkoronázásaként a napnak, ettünk egy hatalmas dönert egy török étteremben. Állítólag Magyarországra csak a legalja megy törökből és kínaiból is, ezért nyugaton a kínai és a török ételek is finomabbak. Nem tudom, mennyi igaz ebből, mindenesetre tény, hogy teljesen más jellege volt ennek a kajának, mint egy gyrosnak a Nyugatinál. 5 euró volt ugyan, viszont felért 4 gyrosszal. Kínaiban még nem voltam, mert 7 euró egy menü, és ennyiért már a Subwayben is megkajálok, viszont most már tudom, hogy a „wokozást” hollandul „wokken”-nek hívják. Egyszerű nyelv ez, lehet mégis meg fogom tanulni.

12 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://chede.blog.hu/api/trackback/id/tr631054627

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Veress Lea 2009.04.09. 10:21:11

Szia édes Balikám!

Ervin nagypapának is beraktalak a "kedvencek" közé, majd őt is regisztrálom. Remélem jó húsvétod lesz, légyszi írjál mindig, ha tudsz. Üdv.-üdv. Lea

nagy mihály 2009.04.09. 13:54:08

Szia Balikám!! Látom a kényszer nagy Úr - emélet nálatok is beválik.Szép lassan mindent sikerül rendezni, persze van ami magától is redbe jön. Az önnálló élet szépsége mellett vannak árnyoldalai is. De csak a szépre emlékezünk...A Nagymama készíti a süteményeket én meg bevásároltam. Most Nélküled esszük meg a csavartat, de azért Rád is gondolunk. Puszi Nagyapa.

Dinamama 2009.04.09. 14:01:48

Balázskám! Szeretettel köszöntelek én is. Nagymamádtól tudtam meg az elérhetőségedet. Gratulálok, kívánom, hogy sok jó tapasztalatot szerezz és sok jó élményt. Kellemes húsvéti ünnepeket kívánok, biztosan ott másképpen ünnepelnek, mint itthon, majd a beszámolódból olvassuk.Szeretettel ölellek: Dina keresztmama

Ervin nagypapa 2009.04.09. 17:19:20

Balázskám, örömmel olvastalak, várom a további információkat életedről és sok sikert kivánok. Lea most tanitott meg, hogy hogyan váélaszolhatok Neked.Ha nem felejtem el , élni fogok ezzel a lehetőséggel. Puszi és ölelés Nagypapa.

Ervin nagypapa 2009.04.09. 17:19:20

Balázskám, örömmel olvastalak, várom a további információkat életedről és sok sikert kivánok. Lea most tanitott meg, hogy hogyan váélaszolhatok Neked.Ha nem felejtem el , élni fogok ezzel a lehetőséggel. Puszi és ölelés Nagypapa.

Ervin nagypapa 2009.04.09. 17:19:33

Balázskám, örömmel olvastalak, várom a további információkat életedről és sok sikert kivánok. Lea most tanitott meg, hogy hogyan váélaszolhatok Neked.Ha nem felejtem el , élni fogok ezzel a lehetőséggel. Puszi és ölelés Nagypapa.

AttA 2009.04.09. 17:19:44

Én csak azt szeretném kérdezni, hogy kit tart a kezében a képen látható Óriás-Döner?:D Ezzel talán jól lehet lakni:)

AttA 2009.04.09. 23:04:04

Nagypapa mindent háromszor mond. Háromszor mond. Háromszor mond...

Satti 2009.04.09. 23:45:43

Szia Balázs!

Vigyázz magadra, kedves feleségemmel szemmel tartunk Téged :)

gyKati 2009.04.12. 08:26:51

Szia Balázska!
A családi szájhagyomány révén tegnap már hozzám is eljutott a blogod címe,úgyhogy most már én is "figyellek". Pusz-pusz

Gyertyán Balázs 2009.04.13. 18:55:00

@nagy mihály:
Ettől most kicsit éhes lettem!

Megkaptam tőletek a húsvéti jógívánságokat a képeslapon, nekem jó húsvétom volt, remélem ti is jól éreztétek magatokat.
Puszi

nagy mihály 2009.04.13. 23:30:46

@LeCoq: Balikám a lányok megkeresték a csokikat, nagyapa majd felteszi a képeket és elküldjük..Dórika nagyon vékony, csinos, Szombaton volt a szülinap, Szilvike is csinált tortát és én is, majd jött a család, akik a sütik mellett húsvéti sonkát és kolbászt is kaptak.Ma hétfön fözött az apu bográcsost és a lányok mellett Zolikáék is eljöttek. Utánna volt slaggal a locsolás. Remélem a fényképeket majd az e-mailra sikerül feltenni. Márta néni levelét majd emailon elküldöm. jó. Puszi Nagymama
süti beállítások módosítása